Lastenkulttuuriverkosto Bark vierailee Ugandassa ja Keniassa
Miten kulttuuriperintökasvatuksen menetelmät voidaan sisällyttää opettajankoulutukseen, ja mitkä ovat haasteet aineettoman kulttuuriperinnön säilyttämisessä, kehittämisessä ja sisällyttämisessä opetukseen?
Koordinaattori Annina Ylikoski ja kulttuurisuunnittelija Victoria Nylund Pohjanmaan lastenkulttuuriverkosto Barkista keskustelevat parhaillaan näistä kysymyksistä Ugandassa ja Keniassa toimivien kollegojensa kanssa.
Ugandassa sijaitsevassa Kabalen yliopistossa suunnitellaan tällä viikolla yhteistyöhankkeita kasvatustieteellisen tiedekunnan kanssa. Lisäksi Ylikoski ja Nylund pitävät luentoja yliopiston opettajaopiskelijoille kulttuuriperintökasvatuksesta ja erilaisista menetelmistä historian elävöittämiseksi.
Ensi viikolla Nylund ja Ylikoski vierailevat Kenian Kisumussa sijaitsevassa Maseno-yliopistossa. Tämänkin vierailun aiheina ovat kulttuurikasvatuksen menetelmät ja aineeton kulttuuriperintö.